O autorze
Matka, żona, KOBIETA.

Z krwi i kości.

Pasjonatka mody, fotografii, dobrego smaku.

Zakochana w muzyce klasycznej i książkach.

Bloguję, bo lubię.

Bloguję, bo chcę!

Jesteś w ciąży? No to czytaj! :)

Każda mądra kobieta doskonale wie, że ciąża to nie przelewki. To poważna sprawa, na dodatek naprawdę wielkiej wagi!
Bo wyobraź sobie, że za dziewięć miesięcy od chwili poczęcia, będziesz miała przed sobą największy i super hiper mega ważny egzamin: poród oraz bycie mamą.
Brzmi serio? Bo to jest serio, serio!



Będziesz MAMĄ :) !
To najpiękniejsze, co może spotkać Cię w życiu!

Zanim jednak nadejdzie upragnione macierzyństwo, skupmy się na tych 9 miesiącach. Ten czas jest niezwykle ważny. To czas dla Twojego dziecka, na jego rozwój, wzrost, pierwsze umiejętności, pierwsze doświadczenia. To również czas dla CIEBIE.
Czas na zadbanie o swoje ciało oraz psychikę.
Bo nie sztuką jest dziecko urodzić, sztuką jest dziecko wychować.
Dlatego zarówno do pierwszego, jak i do drugiego warto się dobrze przygotować!

Ciało
Nie od dziś wiadomo, jak wielkie znaczenie w życiu człowieka ma aktywność fizyczna. Nie trzeba być w ciąży by mieć motywację do ćwiczeń i do dbania o kondycję. Poprawa krążenia, lepsza praca serca, endorfiny, pozytywne nastawienie do świata już nie wspomnę o boskim atletycznym ciele. Miodzio!

Ciało kobiety w ciąży zmienia się diametralnie. Potrzebuje zdecydowanie więcej energii by móc wyżywić DWA organizmy! To nie lada wyzwanie!
Ćwiczenia pomagają pozostać w dobrej kondycji do samego porodu, a co za tym idzie? Odpowiednia siła do porodu.

Sam poród to naprawdę wyczerpujące zajęcie, musisz w końcu wydać na świat 3,5kilo żywej wagi!
Warto regularnie ćwiczyć w domu lub na zajęciach grupowych prowadzonych przez osoby wykształcone w zakresie ćwiczeń z kobietami w ciąży.
Aktywność fizyczna w ciąży wzmacnia mięśnie, łagodzi często dolegliwości związane z bólem kręgosłupa i stawów, poprawia samopoczucie, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia depresji poporodowej, wzmacnia motywację i pewność siebie!
Odpowiednia kondycja przed porodem to większa szansa na szybszy powrót do sił po porodzie.

Psychika
Psychika to problem złożony. Nie będę się zagłębiać w tajniki przewodzenia nerwów i neuronów w mózgu, choć sama nazwa budzi we mnie ogromną ciekawość.
Komfort psychiczny kobiety w ciąży to priorytet. Priorytet dla niej samej, priorytet dla osób z jej otoczenia.
Bo w trakcie tych dziewięciu miesięcy nasze samopoczucie przeżywa wzloty i upadki. Zmieniamy się, a to wpływa znacznie na nasz nastrój.
Również hormony odpowiedzialne za nagłe zmiany nastrojów są trudne do opanowania szczególnie przez pierwsze kilka miesięcy.

Jak sobie pomóc?
Pozwól sobie na przyjemności. Rozpieszczaj się ulubionymi czynnościami, pozwalaj innym by także to robili. Chwila relaksu u kosmetyczki, wizyta u fryzjera, dobra książka czy spotkanie z przyjaciółmi to nietrudne do wykonania elementy życia ułatwiające Ci przejście przez czasem trudne chwile w okresie ciąży.

Pamiętaj, samopoczucie kobiety w ciąży w dużej mierze definiuje to, co ma na sobie. Pamiętam, jak w chwili podjęcia decyzji na temat ubioru tuż przed wyjściem, po prostu załamywałam ręce. Nie miałam co na siebie założyć! Dlatego pozwól sobie na chwilę zakupowego szaleństwa. Rozejrzyj się za sklepami z odzieżą ciążową i daj się ponieść chwili. Wierzę w ogromne zrozumienie Twojego partnera :)

Czas 9 miesięcy to wyjątkowy moment w życiu kobiety. Przez te 40 tygodni nosisz pod swoim sercem małego człowieka, by za chwilę móc cieszyć się jego namacalną obecnością w domu razem z partnerem. To przygoda pełna wyzwań i radości.
To po prostu rodzina :)
Trwa ładowanie komentarzy...